Thursday, November 3

管你員

一天,早上上班的時候,走出所住大厦,看到了美麗的藍天‧當然要用相機拍下這美好一天的開始‧接著如常走向地鐵站乘車‧但去列地鐵站口時,有人在身彼叫停我,原來是屋村管理員‧他對我說:「剛才你拍的照片...」我知什麼事了,不是第一次,每當在屋村花園拿起相機拍照(不論拍什麼)時,都會很快地有屋村管理員來阻止‧他還沒說完要說的話,我便白他一眼轉身走我的路,他也沒再追上來‧如果我不是趕上班,我一定用相機拍他十幅,再叫他報警‧

  我們屋村的管「你」員,真是應幹的不幹,不應幹的幹盡‧我住一座的夜更管「你」員,我見她不是在睡覺,就是在打電話聊天,否則就是「去洗手間」,陌生人出入不理,新年收利是‧花園管「你」員就只會管我拍照,我們用錢聘請你們回來,就是管我們的住戶嗎?難道,怕我拍到一些不可告人的秘密?之前,管我拍照的管「你」員都給我痛罵一番‧

4 comments:

Frankie Chu said...

I can't imagine you 痛罵 anyone.

A security personnel sleeping on duty is a criminal offence and will almost certainly result in suspension of licence.

You want to keep your friendly watch-person under your control. Shoot him/her sleeping on duty. Show it to the offending party, but do not say a word. Suddenly the offending party will greet you like a long-lost friend everytime you walk by.

Anonymous said...

下次記得"吹雞" - 放穿雲箭。

Toby Chiu said...

大人不記小人過.... 放過佢啦. 你會開心d架.

kaleung said...

I support Tin's suggestion.